Villkor
Är det något du undrar över gällande våra villkor når du oss enklast på info@idar.se
1: Köp
Vid beställning träffas avtal om köp först när IDAR.se bekräftat beställningen genom en orderbekräftelse. En orderbekräftelse skickas senast 24 timmar efter att beställning mottagits av IDAR.se. Om leveranstid ändras i beställningen kommer kunden att meddelas om detta snarast möjligt. Du har alltid rätt att häva köpet utan kostnad fram till att varan är skickad. IDAR.se har ägande och återtaganderätt till samtliga produkter tills dess att fullständig betalning har erlagts från kund. För att handla hos oss måste du vara 18 år och IDAR.se måste kunna fastställa kundens bostadsadress.
2: Pris
I priserna ingår moms med 25 % för beställningar inom EU. Vid bekräftad beställning, kan priserna endast ändras av omständigheter som IDAR.se inte råder över. Till exempel väsentligt ändrade råvarupriser, valutaförändringar eller ändrad moms. Inga expeditionskostnader tillkommer. Skulle priset ändras har kunden rätt att utan kostnad häva köpet.
3: Frakt
En fraktkostnad om 40 SEK tillkommer och blir max 85 SEK.
För frakt utanför Sverige, vad god kontakta kontoret: 073-1547619 (09:00-17:00).
4: Betalningsalternativ/betalningsvillkor
4.1: Faktura (Endast inom Sverige)
Avgiften för att betala mot faktura kan tillkomma.
4.2: Betalningsvillkor
Vid fakturabetalning gäller 20 dagar från det att varan mottas.
4.3: Kortbetalning
Vi använder Paypal för säkra betalningar. Läs mer under punkt 14 och här: http://www.paypal.se/
4.4: Banköverföring.
Du kan också betala i via bank. Varorna skickas när vi mottagit betalning.
4.5: Faktura mig (gäller Danmark, Norge, Finland)
Betalningsvillkor 14 dagar. Vid försenad betalning utgår påminnelseavgift med det belopp som är tillåtet enligt lag f.n.
5: Transportrisken
IDAR.se ansvarar för transport till dig som kund. Du och transportföretaget står för risken vid eventuell retur till oss.
6: Skadade varor
När får dina varor är det viktigt att du kontrollerar så varorna inte är skadade. Är varan skadan eller felaktig kontakta oss så snart som möjligt via e-post info@idar.se
7: Ångerrätt och Öppet köp
Enligt Distansavtalslagen har du som kund rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar efter det att du har tagit emot varan och utan speciell anledning. Vid utnyttjande av Ångerrätt/ Öppet köp betalar kunden för frakten.
Om du har några frågor kring ångerrätt, reklamation så kan du kontakta oss så svarar vi på dina frågor.
8: Reklamationer
Om du vill reklamera en skadad eller felaktig produkt ber vi dig kontakta oss via e-post för vidare instruktioner. Meddela oss helst via e-post info@idar.se innan du skickar något och lägg med fakturan/kvittot. Kom ihåg att du ansvarar för frakten till oss.
Vid en eventuell tvist följer vi alltid ARN:s rekommendationer.
9: Återbetalningar
Återbetalningar sker till ditt bankkonto eller det sätt som kunden föreslår. Återbetalningen sker snarast möjligt från att vi har mottagit och godkänt din retur. Dock alltid inom 30 dagar.
10: Reservationer
Vi reserverar oss för ändringar i priser till följd av stora prisavvikelser från våra leverantörer, felskrivningar eller andra fel som ligger utanför vår kontroll. Läs mer om oförutsedda händelser under Force Majeur nedan.
11: Våra betalningslösningar
Bank och kreditkort: Vi använder osss av Paypal för att säkerställa en så säker och snabb betalning som möjligt.
Direktbetalning via bank är också ett alternativ.
Vår bank: SEB
Force Majeur
I händelse av krig, naturkatastrof, stridsåtgärder på arbetsmarknaden, myndighets beslut och jämförbara händelser utanför vår kontroll vilka ej skäligen kunnat förutses, och påverkar ingångna avtal samt utfästelser från vår sida, som gör att vi ej kan hålla nämnda avtal/utfästelse, skall utgöra grund till att vi befrias från våra förpliktelser att fullgöra nämnda avtal.
Nedan följer länkar till Konsumentverket och ARN där du kan läsa mer detaljerat om Konsumentköplagen och Distansavtalslagen mm.
http://www.konsumentverket.se/
http://www.arn.se/